24 toukokuuta, 2016

syndepäivä


Huomenna on synttäripäivä.
Arkipäivä.
Työpäivä.
Mitäpä tuota juhlimaan. Se on ihan joka vuosi.

Tein kuitenkin pari kakkua. Töihin meinaan viedä. Ne kuitenkin ottaisi siellä nokkinsa jos en veisi.
Meillä on sellainen tapa.
Ottaisin niistä ihan kuvankin, muttei ne oo kauheen fiinejä.

Synttärit on ihan kivoja. Silti mä en koskaan pitänyt mun 40 synttäreitä. Niitä isoja bileitä, joita monet kaverit ja tutut on pitäneet. Mun piti, mutten saanut aikaiseksi. Ei sillä, etteikö niitä olisi ollut kiva viettää. Kutsua ystävät ja juoda viiniäkuohariaoluttasiideriä.
No nyt ne on vielä varastossa, ne juhlat siis. Vietän ne varmasti joskus. Sitten kun en keksi muuta tekosyytä juhlia.

Mulla oli kolmikymppiset. Silloin joskus. Hyvät bileet. Meitä oli paikalla reilu parisenkymmentä. Joku, en muista edes kuka, päätti viinipäissään, että synttärilahjana mulle, kaikki, jokikinen joutuu kertomaan (ihan ääneen kaikkien kuullen) yhden hyvän asian musta. Siis sellaisen, joka itse kunkin mielestä on mussa hyvä asia. Tottakai kierroksen lopussa mua alkoi itkettää.

Harmi, etten enää muista niitä kaikkia liikuttavia ihania juttuja. Mutta, mikä hassuinta, muistan parhaiten silloisen mieheni kaverin sanoneen seuraavaa: "Reetta tykkää scifistä, Star Trek rules. Reetta on paras."
Miksiköhän me muistetaan jotain näin hassua ja unohdetaan ehkä jotain liikuttavampaa? Mikä siinä muistissa on? Millä helkutin perusteella muisti valikoi mitä menee pitkäkestoiseen muistiin? Ja miksi juuri tuo on se, joka päällimmäisenä pulpahtaa mieleen? Outoa!

No okei, tätä paremmin ja ehdottomasti pahemmin muistuu aina mieleen se, että mun mieheni ei tässä tilanteessa keksinyt mitään. Vaikka sai vuoron kolmasti. Loukkaannuin. Totta hitossa.

Mä haluan miehen, joka on valmis sitten vaikka nolaamaan itsensä mun takia. Tee jotain muistettavaa.. mulle, mun takia! Se riittää. Eikä sen tarvitse olla se helvetin kuu taivaalta. Ei tietenkään. Se voi olla ihan vaan vaikka se, että kerrot kahdenkymmenen ystävän ja kaverin edessä, että mulla on hyvä perse.

Jep. Kohta kello on yli puolen yön. Hyvää synttäriä mulle! :)

Ei kommentteja: