15 joulukuuta, 2017

tinder

Kyllä.
Mä olen käyttänyt Tinderiä.

Ensimmäisen kerran mut maanitteli sinne rakkaat kollegat, joiden mielestä oli hyvä idea ottaa vartin tinderöinti kesken tyttöjen viini-illan. Mä olin skeptinen. Ihan hiton skeptinen.
Mutta porukan paine...

Silloin mulla oli Tinder puhelimessa kaksi viikoa ja päädyin seurustelemaan pidemmäksi toviksi miehen kanssa, joka oli sitä mieltä, että hän ei halua muuttaa mussa mitään muuta kuin sukunimen.

Niin siinä ei kuitenkaan sitten käynyt. Sukunimi ei vaihtunut. Kenelläkään. Hyvä niin.

Tämän jälkeen myöhemmin päädyin muutamien mutkien kautta kokeilemaan Tinderiä uudestaan.
En enää niin skeptisenä. Lähinnä uteliaana. Mutta silti vähän skeptisenä.

Koska Tinderissä "valinta" perustuu oikeastaan vain visuaaliseen viehättävyyteen, ei sitä tiedä, millaisen pissipään kohdalla painaa tykkäystä. Heti ainakaan.

Ei se helppo savotta ole. Koukuttava jossain määrin.

Kukin tuntekoon pistoksen itsessään kun sanon, että helpostihan siihen maailmaan tukeutuu kun on yksinäistä. Ei sillä, en mä tuomitse. Sitähän minäkin joskus teen.
Joku tykkää sun kuvasta ja osoittaa kiinnostusta. Se tuntuu kivalta.

Mutta on se toisaalta väsyttävääkin.

Niistä kymmenistä matcheista, joita olet saanut, ehkä kymmenkunta on sellaisia, joiden viestiin vastaat, koska sen toisen viestissä on sitä jotain. Siitä kymmenestä tulee melko nopeasti viisi, koska niissä viesteissä ei ole sitten sen enempää sitä jotain.

Niinhän se menee. Näin kylmästi me valitsemme toisiamme.

Ja niistä viidestä, tapaat ehkä kolme.
Yhden kanssa treffit kestää viisi tuntia, toisen kanssa kolme varttia. Jonkun kanssa juot kahvia ja joku vie sut syömään. Yksi on lyhyt, siis todella lyhyt ja yhdellä on ihan hitokseen rahaa ja toisella ei yhtään. Puhutaan lapsista, existä, luonteista ja menneisyydestä, ja muista tinder treffeistä. Ja kukaan ei oikein halua myöntää toiselle kuinka monilla on oikeasti käynyt.
Ja siitä kolmesta tulee loppujen lopuksi yksi.
Sitähän meistä suurin osa haluaa.

Kerran sain Tinder viestin, jossa tyyppi lähestyi minua avunpyynnöllä. Hän haluaisi seksiä tänään. Heti. Well fak, sanoin minä ja vastasin sille.
Kehotin etsimään apua lähimmästä kyläkuppilasta.

Hassu tuo Tinder maailma.
Mutta hei, sanovat että sieltä voi oikeasti löytyä jotain, joku, joskus..

You never know.

Ei kommentteja: